logo_TP

 

 

Terénní program

  Žitná 51, Praha 1

  terenniprogram@progressive-ops.cz

Facebook profil (Réza Progressivní)

mobile_m  722 068 007 (Praha 1, Praha 2, Praha 5, Praha 7, Praha 8)

mobile_m  722 068 144 (Praha 4 a Praha 14)

  PO – NE

Výměnný program

Výměnný program

Terénní pracovnice

Terénní pracovníci

Terénní brašna

Sběr injekčních stříkaček

 CO NABÍZÍME


Naše služby, především, pro injekční uživatele drog.

Výměnný program
Příjem použitých a výdej čistých injekčních stříkaček. Dále distribuce Harm Reduction materiálu (desinfekce, injekční vody, filtry, mnohovrstvé tampóny z buničité vaty, kondomy, želatinové kapsle, náplasti).
Základní zdravotní ošetření
Ošetření drobných ran, převazy, atd.
Krizová intervence
Užívání drog, především ve spojení s životem na ulici, s sebou přináší neustálý stres a vypjaté situace. I v situaci, kdy klienti neví kudy kam, se na nás mohou obrátit. Pomáháme jim zvládnout i zdánlivě neřešitelné situace.
Poradenství
Naše poradenství se týká široké oblasti obtíží, s kterými se lidé, užívající drogy setkávají. Jde typicky o ztrátu bydlení, ztrátu zaměstnání, rozpad rodinných vztahů, zdravotní komplikace (abscesy, infekce, zubní potíže).

  • pomoc zorientovat se v nastalé životní situaci
  • odborné informace ze sociálně zdravotní oblasti
  • společné hledání řešení
  • kontakty na další odborné pracoviště
Online poradenství

 

Online poradenství Progressive staví na dostupných digitálních technologiích a snadno přístupném online prostředí. Program poskytuje relevantní informace a poradenství v oblasti adiktologické, sociální a zdravotní s respektem k Harm Reduction přístupu a individuálním potřebám. Cíle programu jsou vyhledávání skryté populace uživatelů*ek návykových látek, minimalizace zdravotních a sociálních rizik u populace uživatelů*ek drog, motivace ke změně rizikového chování a k využívání další odborné pomoci, podpora při kontaktu s dalšími institucemi a osvěta širší veřejnosti o problematice užívání návykových látek.

Online poradenství Progressive
Žitná 51, Praha 1
Čt: 14:00 – 16:00

online.poradenstvi@progressive-ops.cz
Facebook a Messenger: https://www.facebook.com/teren.progressivni
Linktree: https://linktr.ee/online.poradenstvi_progressive

POSKYTOVANÉ SLUŽBY

  • základní sociální poradenství
  • individuální poradenství zaměřené na: 

pomoc zorientovat se v nastalé životní situaci

odborné informace ze sociální a zdravotní oblasti

společné hledání řešení

předání kontaktů na další odborná pracoviště

PRINCIPY 

nízkoprahovost – pro možnost čerpat nabízené služby jsou na uživatele*ky služby

kladeny minimální požadavky

anonymita – při využívání služeb nemusí uživatel*ka služby uvádět žádné osobní
údaje, anonymita nemá vliv na kvalitu a míru poskytovaných služeb. Uživatel*ka si může vybrat takový způsob komunikace, který zabezpečí anonymní poskytnutí služby.

bezplatnost – veškeré služby jsou poskytovány bezplatně

dostupnost – práce probíhá v online prostředí platforem Facebook a Messenger ve čtvrtek od 14:00 do 16:00

dobrovolnost – uživatelé*ky mají právo se rozhodnout, jakých služeb budou

využívat, nejsou do žádných aktivit nuceni a mohou se svobodně rozhodnout, zda

budou ve spolupráci pokračovat, a kdykoliv ji přerušit

individuální přístup – při spolupráci je vždy kladen důraz na individuální potřeby a

možnosti uživatelů*ek služby

 

TÝM PROGRAMU

Filip Tichý, DiS. – vedoucí programu, sociální pracovník

Bc. Alexandra Chalupová –  pracovnice Online poradenství, adiktoložka

Mgr. Tereza Metlická –  zástupkyně vedoucího, pracovnice Online poradenství, adiktoložka

 

Asistence
Můžeme klienty doprovodit na jednání na úřadech či k lékaři.
Telefon
Možnost zavolat si v případě, že telefonát souvisí s řešením tíživé životní situace klienta.

 KDE NÁS NAJDETE


Podívejte se, kdy a kde se pohybují naši terénní pracovníci.

Okamžitá kapacita služby jsou 2 klienti*klientky (v případě paralelní služby 4)

 

Pondělí:

10:00 – 14:00 – lokality Praha 8 a Praha 2, 10:00 – 15:00 – lokality Praha 1, Praha 2, Praha 5

Úterý:

11:00 – 15:30 – lokality Praha 1, Praha 7, Praha 5, 19:00 – 23:00 – noční terén 1 x za 14 dní – lokality Praha 1, Praha 2, Praha 5, Praha 7 a Praha 8

Středa:

13:00 – 17:00 – lokality Praha 4, Praha 2, 14:00 – 20:00 – lokality Praha 7, Praha 5, Praha 1

Čtvrtek:

15:30 – 20:30 – Praha 1, monitoring MČ ( Praha 4, Praha 5, Praha 7, Praha 8, Praha 11)

Pátek:

10:30 – 14:30 – lokalita Praha 1, Praha 7

Sobota:

14:30 – 19:30 – lokality Praha 4, Praha 5, Praha 2 a Praha 1

Neděle:

14:30 – 19:30 – lokality Praha 8 a Praha 1

 NAŠE VÝCHODISKA


Podrobnější informace k poskytování služeb terénního programu.

Posláním terénního programu je oslovení co nejširšího spektra drogové populace a vytvoření důvěry této klientely v instituci a v poskytované služby. Klienti se často obávají specializovaných institucí z důvodu nepřijetí jejich současného stavu a situace. Obávají se stigmatizace ze strany instituce a ztráty anonymity. Tyto „prahy“ jsou v rámci terénní práce odbourávány. Terénní pracovníci usilují o stabilizaci sociální a zdravotní situace klienta. Dalším krokem je utváření motivace klienta ke změně životního stylu a následná realizace potřebných kroků směřujících ke změně.

Posláním terénní práce v rámci celé společnosti je ochrana před šířením infekčních nemocí a osvěta o problematice užívání nealkoholových návykových látek.

Terénní program Progressive poskytuje služby zejména nitrožilním uživatelům návykových látek starším 15 let v Praze. Služeb terénního programu je možné využívat anonymně. Klienti terénního programu mají přístup k nabízeným službám bez ohledu na pohlaví, věk, rasu, národnost, sexuální orientaci, politickou příslušnost, náboženství, zdravotní stav, předešlou kriminální činnost, veřejné postavení apod. Sekundární cílovou skupinou je široká veřejnost, které skrze služby terénního programu poskytujeme ochranu před šířením různých infekčních a pohlavních chorob, zejména syfilis, hepatitidy, HIV/AIDS apod.

Veškeré služby a materiál jsou poskytovány bezplatně.
  • nízkoprahovost – chceme, aby služba byla dostupná všem, na klienty jsou kladeny minimální požadavky
  • anonymita – při využívání služeb nemusí klient uvádět žádné osobní údaje a se všemi informacemi je nakládáno jako s důvěrnými
  • bezplatnost – veškeré služby a materiál jsou poskytovány bezplatně
  • dostupnost – působíme na mnoha městských částech, v různých denních hodinách, tak aby byla služba dostupná co největšímu počtu klientů
  • dobrovolnost – klient má právo se rozhodnout, jakých služeb bude využívat
  • individuální přístup – respektujeme individuální potřeby a zakázky klientů
Práva klienstva

1. Nabízené služby programu bez ohledu na vaše pohlaví, věk, rasu, národnost, sexuální orientaci a identitu, politickou příslušnost, náboženství, zdravotní stav, předešlou kriminální činnost, veřejné postavení apod.

2. Obdržet kompletní informace o průběhu, obsahu a možnostech služby.

3. Seznámení s pravidly programu a sankcemi v případě jejich porušení.

4. Obdržet kompletní informace o jiných formách péče, v případě nutnosti být do nich doprovozen*doprovozena či jinak na ně odkázán*odkázána.

5. Zachování anonymity v programu, která nemá vliv na rozsah a kvalitu služeb.

6. Odmítnout vyplnění IN-COME dotazníku.

7. Očekávat, že veškeré osobní údaje, zprávy a záznamy týkající se vaší účasti v programu jsou považovány za důvěrné. Pracovnictvo je vázáno mlčenlivostí.

8. Bezplatnost poskytovaných služeb.

9. Podporu, důstojné zacházení a respektování vaší osobnosti.

10. Ochranu před jakýmkoliv zneužíváním ze strany pracovnictva.

11. Respektování volby a svobodné vůle, ať se rozhodnete abstinovat či žít s drogou.

12. Podílet se na tvorbě a nastavení služeb a vyjadřovat se k problémům. 

13. Dobrovolnost – spolupráce s programem je dobrovolná a lze ji kdykoliv ukončit.

14. Nesouhlas s navrhovanými postupy a jejich odmítnutí.

15. Využívat službu v přirozeném prostředí, kde se pohybujete.

16. Základní zdravotní ošetření, poskytnutí první pomoci, případně přivolání pomoci v případě ohrožení života.

17. Obdržet kompletní informace o změnách v poskytování služeb terénního programu a ostatních služeb Progressive o. p. s

18. Stížnost ohledně kvality služeb nebo jejich vykonávání a vyřízení stížnosti.

19. Nahlížet do své dokumentace vedené programem

 

Povinnosti klienstva

Prosíme klientstvo programu o respektování následujících pravidel:

1. Nebrat pracovnictvu harm reduction materiál z terénních brašen a batohů.

2. Nechovat se před pracovnictvem agresivně.

3. Neobchodovat před pracovnictvem s návykovými látkami a kradenými věcmi.

4. Nesnažit se pracovnictvu nic prodat či dát, nikdy si od vás nic nekoupí, nevezmou.

5. Nežádat po pracovnictvu věci, které nejsou součástí poskytovaného materiálu.

6.  Nevyžadovat, nevynucovat si péči, která je nad rámec služeb Terénního programu Progressive. 

7.  Dodržovat základní pravidla slušného chování ve vztahu k pracovnictvu.

8.  V případě agrese vůči pracovnictvu, osobě vykonávající stáž, či agrese vůči dalšímu klientstvu během výměny má pracovnictvo právo výměnu okamžitě ukončit a agresorovi*agresorce již do konce služby nevyměnit.

Stížnosti

Klient má právo v případě nespokojenosti podat stížnost. O právu podat stížnost je informován v rámci kontaktů s pracovníky. Stížnost ale může podat i jakákoli jiná fyzická či právnická osoba, vč. zaměstnance o.p.s. PROGRESSIVE. Může být podána jménem i anonymně. K podání může být využit formulář pro podání stížnosti nebo podnětu, který je na vyžádání k dispozici u terénních pracovníků.

Stížnost lze podat:

  • Osobně – přímo terénní dvojici
  • Do schránky k tomu určené v Kontaktním centru Progressive.
  • Poštou k rukám vedoucí*ho terénního programu, případně ředitele*ky organizace na adresu: Progressive o. p. s., Žitná 51, 110 00 Praha 1.
  • Možnost sepsat stížnost v jiném zařízení nebo službě.
  • Veřejný ochránce lidských práv – Údolní 39, 602 00 Brno.
  • Elektronicky na adresu zařízení: terenniprogram@progressive-ops.cz  onlineporadenství@progressive-ops.cz

Stížnost nebo podnět je možno podat na:

  • kvalitu sociální služby – lze podat u jakéhokoli zaměstnance.
  • na pracovníka zařízení – lze podat u vedoucí terénního programu.
    Kontakt: Filip Tichý DiS., Terénní program Progressive, Žitná 51, 110 00 Praha 1; tel.: 736 183 025.
  • na vedoucí terénního programu – lze podat u zřizovatele terénního programu.
    Kontakt: Mgr. Vojtěch Janouškovec, DiS., o.p.s. PROGRESSIVE, Žitná 51,
    110 00 Praha 1, tel.: 731 906 605.
  • na ředitele – lze podat u správní rady.
    Kontakt: Mgr. Simona Poláková, o.p.s. PROGRESSIVE, Janáčkovo nábřeží 43,
    150 00 Praha 5, tel.: 604 741 010.
  • na zřizovatele zařízení – lze podat např. u:
    • Ministerstvo práce a sociálních věcí:Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 1; tel.: +420221921111; posta@mpsv.cz
    • Veřejný ochránce práv: Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: +420 542 542 888
    • Český helsinský výbor: Štefánkova 216/21, 150 00 Praha 5, tel.: + 420 257 221 141

Pracovník, k němuž se stížnost dostane jako první, je povinen předat stížnost odpovědným osobám a o přijetí stížnosti provést záznam do Knihy přání a stížností. Na vyžádání stěžovatele lze vystavit kopii tohoto zápisu.

V případě, že stěžovatel není spokojen s výsledkem šetření, může se obrátit například na tyto instituce:

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
  • Český helsinský výbor, Štefánikova 216/21, 150 00 Praha 5
  • Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno

 TÝM TERÉNNÍHO PROGRAMU


Podívejte se, s kým se můžete na ulici potkat.

Tým terénního programu je složen z více profesí (sociální pracovník, adiktolog, zdravotní sestra). Pestřejší tým, dle našeho názoru, umožňuje širší nabídku intervencí a možností pro naše klienty. Všichni členové týmu mají potřebné vzdělání k výkonu terénní práce.

Filip Tichý, DiS. –  vedoucí pracovník terénního programu

Mgr. Pavel Venzara – terénní pracovník, zástupce vedoucího programu

Mgr. Jan Špaček – terénní pracovník

Mgr. Nikola Gažová – terénní pracovnice

Mgr. Tereza Nováková – terénní pracovnice

Mgr. Tereza Metlická – terénní pracovnice

Mgr. et Mgr. Anna Vykoukalová – terénní pracovnice

Radka Tůmová, DiS. – terénní pracovnice

Bc. Filip Jiřík, DiS. – terénní pracovník

Bc. Klára Hurníková – terénní pracovnice

Bc. Tobiáš Horecký – terénní pracovník

Bc. Alexandra Chalupová – terénní pracovnice

Mgr. Kateřina Černá – terénní pracovnice

Bc. Ivana Císařová – terénní pracovnice

Bc. Kateřina Sobotovič DiS. – terénní pracovnice

Mgr. Daniela Maršíková – terénní pracovnice

Mgr. Adéla Šálená – terénní pracovnice

Bc. Eliška Ada Hubáčková – terénní pracovnice

Dominik Ivanys – terénní pracovník (peer worker)

 KDE NÁS NAJDETE


Podívejte se do mapy, kde se pohybují naši terénní pracovníci.

Praha 1

Nejčastěji navštěvovaná místa: Václavské náměstí, Vrchlického sady, Hlavní nádraží.

 

  PO – NE

  722 068 007

Praha 2

Nejčastěji navštěvovaná místa: Karlovo náměstí, náměstí I.P.Pavlova a Tylovo náměstí, park Folimanka.

 

  PO, ČT, SO

  722 068 007

Praha 4

Nejčastěji navštěvovaná místa: okolí Náměstí Bratří Synků,  metro Budějovická, Novodvorská, Kačerov, Braník

 

  PO, ST

  722 068 144

Praha 5

Nejčastěji navštěvovaná místa: Anděl, Smíchovské nádraží

 

  PO

  722 068 007

Praha 7

Nejčastěji navštěvovaná místa: Nádraží Holešovice, Vltavská

 

  ST, ČT, NE

  722 068 007

Praha 8

Nejčastěji navštěvovaná místa: Florenc, Karlín, Palmovka, Bulovka

 

 ÚT, SO

  722 068 007

Praha 14

Nejčastěji navštěvovaná místa: Hloubětín, Rajská zahrada, Černý most

 

 ÚT, PÁ

  722 068 144